Nagrody Orient Men są nagrodami ufundowanymi przez Polskie Stowarzyszenie Komiksowe. Od roku 2010 (nagrody za rok 2009) były przyznawane pod nazwą Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego. Od 2020 roku Nagrody otrzymują nazwę Orient Men, z jednej strony – honorując jednego z największych polskich twórców komiksowych – Tadeusza Baranowskiego, a z drugiej – podkreślając swoją środowiskową rolę. Od kilku lat Nagrody są przyznawane przez szersze grono niż członkowie Stowarzyszenia, które nazwano Polską Akademią Sztuki Komiksu.
Dotychczasowi laureaci nagród:
2009
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – ex aequo “Fun Home. Tragikomiks rodzinny”, Alison Bechdel, Abiekt.pl, Timof i cisi wspólnicy i “Opowieści z hrabstwa Essex”, Jeff Lemire, Timof i cisi wspólnicy
- Najlepszy polski komiks – “Łauma”, Karol Kalinowski, kultura gniewu
- Najlepszy rysownik – Shaun Tan (“Przybysz”)
- Najlepszy scenarzysta – Alex Robinson (“Wykiwani”)
2010
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Niedoskonałości”, Adrian Tomine, kultura gniewu
- Najlepszy polski komiks – “Osiedle Swoboda”, Michał Śledziński, kultura gniewu
- Najlepszy rysownik – Tony Sandoval (“Nocturno”)
- Najlepszy scenarzysta – Grzegorz Janusz (“Wykolejeniec”)
2011
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Pinokio”, Winshluss, kultura gniewu
- Najlepszy polski komiks – “Czasem”, G. Janusz, M. Podolec, kultura gniewu
- Najlepszy rysownik – Wojciech Stefaniec (“Szelki”)
- Najlepszy scenarzysta – Grzegorz Janusz (“Czasem”, “Tymczasem”)
- Najlepszy komiks on-line – “Głosy w mojej głowie” (Maciej Łazowski)
2012
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Zagubione dziewczęta”, Alan Moore, Melinda Gebbie, Mroja Press
- Najlepszy polski komiks – “Rozmówki polsko-angielskie”, Agata Wawryniuk, kultura gniewu
- Najlepszy rysownik – Craig Thompson (“Habibi”)
- Najlepszy scenarzysta – Tomasz Samojlik (“Ryjówka przeznaczenia”)
- Najlepsza okładka – “Long John Silver 2: Neptun”, Mathieu Lauffray, Taurus Media
2013
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Kot Rabina”, Joann Sfar, Wydawnictwo Komiksowe
- Najlepszy polski komiks – “NOIR”, Łukasz Bogacz, Wojciech Stefaniec, timof comics
- Najlepszy rysownik – Cyril Pedrosa (“Portugalia”)
- Najlepszy scenarzysta – Michał Rzecznik (“Maczużnik”)
- Najlepsza okładka – “Czerwony Pingwin musi umrzeć”, Michał Śledziński, kultura gniewu
2014
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Ralph Azham”, Lewis Trondheim, timof comics
- Najlepszy polski komiks – “Blaki. Czwórka”, Mateusz Skutnik, Centrala
- Najlepszy rysownik – Krzysztof Gawronkiewicz (“Powstanie. Za dzień, za dwa”)
- Najlepszy scenarzysta – Daniel Chmielewski (“Zapętlenie”, “Podgląd”)
- Najlepsza okładka – “Zaklęcie Boga Pytona”, Filip “Fil” Wiśniowski, Ojciec Rene, Bazgrolle
2015
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Kroniki dyplomatyczne”, Christophe Blain, Abel Lanzac, Christophe Blain, timof comics
- Najlepszy polski komiks – “Wróć do mnie jeszcze raz”, Bartosz Sztybor, Wojciech Stefaniec, timof comics
- Najlepszy rysownik – Wojciech Stefaniec (“Wróć do mnie jeszcze raz”)
- Najlepszy scenarzysta – Bartosz Sztybor (“Wróć do mnie jeszcze raz”)
- Najlepsza okładka – “Usta pełne śmierci”, Łukasz Mazur, ATY
2016
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Codzienna walka” scen. i rys. Manu Larcenet, Wydawnictwo Komiksowe
- Najlepszy polski komiks – “Będziesz smażyć się w piekle” scen. i rys. Krzysztof Owedyk, kultura gniewu
- Najlepszy rysownik – Krzysztof Owedyk (“Będziesz smażyć się w piekle”)
- Najlepszy scenarzysta – Krzysztof Owedyk (“Będziesz smażyć się w piekle”)
- Najlepsza okładka – “Domek w środku lasu żywych trupów” Łukasz Mazur, ATY
Od tego roku ulega to formalizacji i do grona członków Akademii zaliczane będą osoby aktywnie działające w sferze polskiego komiksu oraz dotychczasowi laureaci Nagród Orient Men. Ogłoszenie oficjalnych nominacji odbywa się podczas Poznańskiego Festiwalu Sztuki Komiksowej, natomiast rozdanie nagród – podczas festiwalu Komiksowa Warszawa.
2017
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Ziemia swoich synów” scen. i rys. Gipi, timof comics
- Najlepszy polski komiks – “Totalnie nie nostalgia” scen. Wanda Hagedorn, rys. Jacek Frąś, kultura gniewu/Wydawnictwo Komiksowe
- Najlepszy komiks dla dzieci: “Malutki lisek i wielki dzik, tom 3” scen. i rys. Berenika Kołomycka, Egmont
- Najlepszy debiut: Henryk Glaza (“Tylko spokojnie”)
- Najlepszy rysownik – Jacek Frąś (“Totalnie nie nostalgia”)
- Najlepszy scenarzysta – Jacek Świdziński (“Powstanie. Film narodowy”)
2018
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Pantera” scen. i rys. Brecht Evans, timof comics
- Najlepszy polski komiks – “Pan Żarówka” scen. i rys. Wojciech Wawszczyk, kultura gniewu
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Malutki Lisek i Wielki Dzik: Tamtędy” scen. i rys. Berenika Kołomycka, Egmont
- Najlepszy debiut – Agnieszka Świętek (“Obiecanki”)
- Najlepszy rysownik – Daniel Chmielewski (“Ja, Nina Szubur”)
- Najlepszy scenarzysta – Anna Krztoń (“Weź się w garść”)
2019
- Złoty Orient Men – Tadeusz Baranowski
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Donżon” scen. i rys. Lewis Trondheim, Joann Sfar, Boulet, timof comics
- Najlepszy polski komiks – “Brom” scen. i rys. Unka Odya, Wydawnictwo 23
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Malutki Lisek i Wielki Dzik: Huk” scen. i rys. Berenika Kołomycka, Egmont
- Najlepszy debiut – Rafał Mikołajczyk (“Niezwyciężony“)
- Najlepszy rysownik – Wojciech Stefaniec (“Rita”)
- Najlepszy scenarzysta – Jan Mazur (“Koniec świata w Makowicach“)
2020
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Indyjska włóczęga” scen. Alain Ayroles, rys. Juanjo Guarnido, Egmont Polska
- Najlepszy polski komiks – “Koniec lipca” scen. i rys. Maria Rostocka, kultura gniewu
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Malutki Lisek i Wielki Dzik: Okropieństwo” scen. i rys. Berenika Kołomycka, Egmont Polska
- Najlepszy debiut – Ewa Ciałowicz (“Mówili na niego Karol”)
- Najlepszy scenariusz – Maria Rostocka (“Koniec lipca”)
- Najlepszy rysownik – Jakub Rebelka (“Judasz”)
2021
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Raport Brodecka” scen. i rys. Manu Larcenet, Mandioca
- Najlepszy polski komiks – “Oszołomiające bajki urłałckie” scen. i rys. Krzysztof Owedyk, kultura gniewu
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Bajka i jej gang” scen. i rys. Marcin Podolec, Egmont Polska
- Najlepszy debiut – Kamila Król (“Rusałka“)
- Najlepszy scenariusz – Krzysztof Owedyk (“Oszołomiające bajki urłałckie“)
- Najlepszy rysownik – Krzysztof Owedyk (“Oszołomiające bajki urłałckie“)
2022
- Złoty Orient Men – Tomasz Kołodziejczak
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Samotność komiksiarza” scen. i rys. Adrian Tomine, kultura gniewu
- Najlepszy polski komiks – “Zasada trójek”, scen. i rys. Tomasz Spell, kultura gniewu
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Malutki Lisek i Wielki Dzik: Trzy słowa” scen. i rys. Berenika Kołomycka, Egmont
- Najlepszy debiut – Arttricia i Hophop (“Wianek“)
- Najlepszy rysownik – Wojciech Stefaniec (“Bardo: Rege“)
- Najlepszy scenarzysta – Daniel Odija (“Bardo: Rege“)
2023
- Najlepszy komiks zagraniczny wydany w Polsce – “Blast” tom 2 scen. i rys. Manu Larcenet, Mandioca
- Najlepszy polski komiks – “Festiwal” scen. i rys. Jacek Świdziński, kultura gniewu
- Najlepszy komiks dla dzieci – “Bajka na końcu świata 8: Otwarte drzwi” scen. i rys. Marcin Podolec, kultura gniewu
- Najlepszy debiut – Anna Poszepczyńska (“Trzy siostry“)
- Najlepszy rysownik – Tomasz Lew Leśniak (“Fungae“)
- Najlepszy scenarzysta – Jacek Świdziński (“Festiwal“)